Moderní tábory pro děti od CK Robinson
|
Minulý týden mi pan Google aktivoval pro testování funkci Dynamic search ads, kterou veřejně představil na konci minulého měsíce. O co jde? V adwords lze vytvořit kampaně s novou extension, která spočívá v zadání domény a jazyku ze které se mají dynamics ads tvořit. Adwords engine potom sám generuje inzeráty (title a destination url) podle toho co google bot najde za obsah na určené doméně.
Funkce by mohla být velmi užitečná pro cílení na long-tail obsah webu, typicky na konkétní produkty e-shopu. Doporučenou strategií pro cílení na konkrétní produkty je co nejvíce konkretizovat inzeráty, zejména titulek a landing url tak, aby po zadání konkértního zboží do vyhledávače mohl Adwords systém nabídnout ideálně přesnou shodu a uživatele přesměrovat na stránku, která přímo daný produkt nabízí. Tato strategie je velmi užitečná (ne ovšem za všech okolností viz případová studie zahraničních PPC pro Europosters), protože obvykle dosahuje vysokých poměrů klinutí/ zobrazení a zvýšením tohoto ratingu umožňuje inzerovat za nižší ceny. U rozsáhlých e-shopů je však ručně prakticky nemožné pokrýt takto všechny produkty a je třeba využít automatizovaných řešení a to buď pomocí desktopové aplikace pro správu Adwords a ručním importem produktů, anebo automatizovaně přes Adwords API. Obě řešení jsou však již složitější než základní tvorba kampaní, navíc prvně zmíněná neřeší problém co se stane pokud je již produkt nedostupný a lze se tak snadno dostat do situace že inzerce běží, ale objednávky potom nelze uskopojit.
Vzhledem k nasazení fuknce Dynamic search ads lze spekulovat, že pokročilejší metody přes API nejsou mezi zákazníky až tolik rozšířené a proto nabízí Adwords cestu, jak lze dosáhnout podobných long-tail výsledků (sic s menší mírou kontroly).
celý článek >>Nastavení Site search (Sledovat vyhledávání na stránkách) umožňuje indexovat vyhledávací dotazy, které zákazníci zadávají na vašich stránkách. Tato data jsou velmi zajímavá z několika pohledů:
Po vyhodnocení dat lze velmi snadno zjistit, co by si zákazníci přáli nakupovat a ve vaší nabídce to není. Z našeho pohledu pak pomáhají odhalit slabiny ve vyhledávání, kdy e-shop nevyhledá vhodný produkt nebo stránku přestože se v systému nachází.
Obrázek, jak nastavit fci site search pro web360:
celý článek >>